ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023

ΠΡΑΚΤΙΚΟ

ΑΡ.ΠΡΑΞΗΣ:9

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 27/09/2022

 

ΘΕΜΑ: ΕΤΗΣΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΕΡΙΟΥ  ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ»

Στο Απέρι και στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Απερίου Καρπάθου σήμερα, Τρίτη 27  Σεπτεμβρίου 2022, και ώρα 13:30 μ.μ. ο Σύλλογος Διδασκόντων που αποτελείται από:

  1. Αναστασία Βδοκάκη
  2. Αικατερίνη Πολυμέρη
  3. Αθηνά Καραμανίδου
  4. Νικόλαος Σιδηρόπουλος
  5. Βικτωρία Θανοπούλου
  6. Μιχαήλ Παππάς
  7. Γεώργιος Κωνσταντίνου

Συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση για να συζητήσει το θέμα:

«Σύνταξη ετήσιου σχεδίου δράσης για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» ύστερα από προφορική πρόσκληση της Προϊσταμένης  του σχολείου.

Αφού διαπιστώθηκε η ύπαρξη της απαρτίας, με παρόντα τα 7  από τα 7  μέλη, έγινε διαλογική συζήτηση και έκθεση απόψεων που ελάμβαναν υπόψη τα:

  1. Την εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου
  2. Τον νόμο 4692/2020, άρθρο 1 «Αναβάθμιση σχολείου και άλλες διατάξεις»
  3. Την υπουργική απόφαση αρ.94236/ΓΔ4/2021, ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021
  4. Τα άρθρα 2-5 του ΦΕΚ 3791/13-8-2021 για την «εφαρμογή των εργαστηρίων των δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
  5. στην υπ’αριθμ. 103235/ΦΓ4/24-08-2021 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Οδηγίες για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-2022».

                                                  Ο μ ό φ ω ν α      α π ο φ α σ ί ζ ε ι

Α) Την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-2023 συντάσσοντας το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας ως εξής:

Με βάση το όραμα του Σχολείου που είναι η δημιουργία ενός αυτόνομου, δημιουργικού Σχολείου όπου όλοι θα συνεργάζονται αρμονικά, το οποίο θα παρέχει όλες εκείνες τις δυνατότητες για την ανάδειξη όλων των δεξιοτήτων, των κλίσεων και των αναγκών των μαθητών, γύρω από ένα υποστηρικτικό πλαίσιο το οποίο θα περιλαμβάνει γονείς, εκπαιδευτικούς, Συλλόγους Γονέων, Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Με αναφορά λοιπόν στον παραπάνω προσανατολισμό θα αναπτυχθούν δράσεις και συνεργασίες μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων,  θα αποτιμηθούν τα σχετικά σχέδια δράσης που θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια των τεσσάρων θεματικών κύκλων και στο τέλος θα διαχυθούν στην κοινωνία.

Β) Η συντονιστική ομάδα του σχολείου αποτελείται από:

  1. Αναστασία Βδοκάκη
  2. Νικόλαος Σιδηρόπουλος

Γ) Στο σχεδιασμό και υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα λάβουν μέρος όλοι οι εκπαιδευτικοί συνεργαζόμενοι προσαρμόζοντας, όμως, ο καθένας τις ανάγκες του σχεδίου στην τάξη του και στα ενδιαφέροντα και δεξιότητες των μαθητών.

Αναλυτικά ανά τάξη και τμήμα οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

Τμήμα Α΄, Αικατερίνη Πολύμέρη  ΠΕ70 υπεύθυνη τάξης, Βικτωρία Θανοπούλου ΠΕ 70.50, Μιχαήλ Παππάς ΠΕ 70.50, Γεώργιος Κωνσταντίνου ΠΕ 11.

Τμήμα Β΄ Αναστασία Βδοκάκη ΠΕ70 υπεύθυνη τάξης, Γεώργιος Κωνσταντίνου ΠΕ 11.

Τμήμα Γ/Δ , Αθηνά Καραμανίδου ΠΕ 70, υπεύθυνη τάξης, Γεώργιος Κωνσταντίνου ΠΕ 11.

Τμήμα Ε/ΣΤ,Νικόλαος Σιδηρόπουλος, ΠΕ70 υπεύθυνος τάξης, Γεώργιος Κωνσταντίνου ΠΕ 11.

Δ) Από τους 4 θεματικές άξονες (κύκλοι) θα επιλεγούν θεματικές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών ανά τάξη. Θα αναπτυχθούν συνεργασίες με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικούς επαγγελματίες (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί,  το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, ΚΠΕ.  Η διάχυση των δράσεων και αποτελεσμάτων του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου και θεματικών εκδηλώσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι γονείς θα ενημερώνονται συστηματικά για την πορεία της υλοποίησης και θα επιδιωχθεί η εμπλοκή και συνεργασία τους, όπου αυτό είναι αναγκαίο και εφικτό, στα πλαίσια επίσης των στενών σχέσεων σχολείου και οικογένειας. Η αποτίμηση του έργου θα υλοποιηθεί μέσω ατομικών φακέλων (portfolio) επιτευγμάτων των μαθητών που θα δημιουργηθούν ανά θεματικό κύκλο, όπως και μέσω φύλλων προόδου που θα διατηρεί ο εκπαιδευτικός στο δικό του αρχείο.

Αναλυτικά το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας με τη σειρά υλοποίησης των θεματικών αξόνων έχει ως εξής:

Α’ Κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην (Οκτώβριος -Νοέμβριος)

Β’ Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον (Δεκέμβριος-Ιανουάριος)

Γ Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (Φεβρουάριος-Μάρτιος)

Δ’ Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (Απρίλιος-Μάιος)

Κάθε κύκλος θα έχει διάρκεια 7 εβδομάδων (5-7 εργαστήρια) διάρκειας 3 ωρών για Α και Β τάξεις, 2 ωρών για Γ και Δ τάξεις και 1 ώρας για Ε και Στ τάξεις

Ε) Ειδικότερα για τον 1ο θεματικό άξονα «Ζω καλύτερα-Ευ ζην» αποφασίστηκε η πραγματοποίηση εργαστηρίων που συνδέονται με τις παρακάτω θεματικές:

 

Τμήμα Α : Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αικατερίνη Πολυμέρη:

Διατροφή –αυτομέριμνα – οδική ασφάλεια:

Τίτλος εργαστηρίου: «Ολυμπισμός σημαίνει παίζω με ασφάλεια»

 

Τμήμα Β : Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Βδοκάκη:

 Διατροφή –αυτομέριμνα – οδική ασφάλεια:

Τίτλος εργαστηρίου: «Τα μυστικά των δοντιών»

Τμήμα Γ/Δ: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αθηνά Καραμανίδου

Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση του εργαστηρίου δεξιοτήτων πάνω στη θεματική: Διατροφή-αυτομέριμνα-οδική ασφάλεια .

Τίτλος εργαστηρίου: «Τρώγω ποιοτικά-Ζω καλύτερα».

Τμήμα: Ε/Στ: Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικόλαος Σιδηρόπουλος

Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση του εργαστηρίου δεξιοτήτων πάνω στη θεματική:

Ψυχική και συναισθηματική υγεία-πρόληψη

Τίτλος εργαστηρίου: «Κάπνισμα; Όχι εμείς».

Όσον αφορά το 2ο θεματικό άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον» αποφασίστηκε η πραγματοποίηση εργαστηρίων που συνδέονται με τις παρακάτω θεματικές:

Τμήμα Α: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αικατερίνη Πολυμέρη

Οικολογία, Παγκόσμια φυσική κληρονομιά

Τίτλος εργαστηρίου: « Το παράπονο των ζώων»

Τμήμα Β : Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Βδοκάκη:

Οικολογία, Παγκόσμια φυσική κληρονομιά

Τίτλος εργαστηρίου: «Νιρέτα η καρέττα»

Τμήμα Γ/Δ: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αθηνά Καραμανίδου

Οικολογία, Παγκόσμια φυσική κληρονομιά

Τίτλος εργαστηρίου: « Ο σχολικός μας κήπος»

Τμήμα: Ε/Στ: Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικόλαος Σιδηρόπουλος

Φυσικές καταστροφές-πολιτική προστασία

Τίτλος εργαστηρίου: « Μαθαίνουμε για τους σεισμούς»

Όσον αφορά τον 3ο θεματικό κύκλο Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη αποφασίστηκε η πραγματοποίηση εργαστηρίων που συνδέονται με τις παρακάτω θεματικές:

Τμήμα Α : Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αικατερίνη Πολυμέρη:

Ανθρώπινα δικαιώματα:

Τίτλος εργαστηρίου: «Γνωρίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα»

Τμήμα Β : Υπεύθυνη εκαιδευτικός: Αναστασία Βδοκάκη

Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη:

Τίτλος εργαστηρίου: « Το ταξίδι της μικρής Αμάλ»

Τμήμα Γ/Δ: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αθηνά Καραμανίδου

Συμπερίληψη-αλληλοσεβασμός –διαφορετικότητα

Τίτλος εργαστηρίου: Όλοι μαζί στη σχολική αυλή

Τμήμα: Ε/Στ: Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικόλαος Σιδηρόπουλος

Εθελοντισμός-διαμεσολάβηση

Τίτλος εργαστηρίου: Ασφαλές διαδίκτυο

Όσον αφορά τον 4ο θεματικό κύκλο Δημιουργώ και καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία, αποφασίστηκε η πραγματοποίηση εργαστηρίων που συνδέονται με τις παρακάτω θεματικές:

Τμήμα Α: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αικατερίνη Πολυμέρη

STEM- Εκπαιδευτική ρομποτική

Τίτλος εργαστηρίου: STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού»

Τμήμα Β : Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Βδοκάκη:

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος εργαστηρίου: Μαθαίνω τα επαγγέλματα του τόπου μου

Τμήμα Γ/Δ: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αθηνά Καραμανίδου

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος εργαστηρίου: Στην τσέπη χαρτζιλίκι

Τμήμα: Ε/Στ: Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικόλαος Σιδηρόπουλος

Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος εργαστηρίου: Επαγγέλματα μέσα από τις ΤΠΕ.

Το παρόν πρακτικό θα κοινοποιηθεί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Δωδεκανήσου και στο ΣΕΕ ΠΕ 70, Δασκάλων του 2ου ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου.

Για το σκοπό αυτό συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και αφού διαβάστηκε μεγαλόφωνα, υπογράφεται όπως ακολουθεί:

Η Διυθύντρια  του σχολείου                                              

Αναστασία Βδοκάκη